Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
10 клас
І.Історичний тренінг:
1.      В якій галузі промисловості було утворене перше монополістичне об’єднання на території України? (У цукровій у 1887 р.)
2.      Створення якого монополістичного об’єднання було обумовлене результатами Російсько-Японської війни? (трест «Наваль-Россуд» в суднобудуванні в Миколаєві)
3.      Кого із діячів української кооперації називали «артільним батьком»? (М.Левитського)
4.      Кому із відомих українських меценатів було споруджено пам’ятник на його батьківщині в місті Глухові? (Ніколі Терещенку у 1909 р.)
5.      Капітал якої іноземної країни займав провідне місце в економіці України? (Франції – 220 млн. руб.., Бельгії – 155, Англії – 30, Німеччини – 23  )
6.      У якому місті Російської імперії було вперше введено в дію електричний трамвай (в Києві, у 1892 р.)
7.      Вкажіть назву і видавця єдиної щоденної української газети, яка виходила у Наддніпрянщині у 1906-1914 рр.  («Рада», Є.Чикаленко)
8.      Вкажіть прізвище українського діяча, який був організатором т.зв. «Верховинської акції». (Мукачівський/Пряшівський єпископ греко-католицької церкви Юліан Фірцак)
9.      Яка військова операція врятувала Сербію від розгрому у 1914 р.? (Галицька)
10.  Яку назву отримав процес створення суцільної лінії оборонних укріплень на північному сході Франції у 1914 р. («біг до моря»)
11.  Вкажіть населений пункт, до якого вів т.зв. «священний шлях» (Верден, 1916 р. )
12.  Який із договорів Версальської системи так і не набув чинності? (Севрський з Османською імперією)
13.  «Договорі п’яти» змінив співвідношення у галузі морських озброєнь на користь _______( США)
14.  Яка країна під час Першої світової війни, втративши всю свою територію, зберегла армію і продовжувала війну? (Сербія)
15.  Чому США, створивши Лігу Націй не брали участі у її роботі? (бо конгрес не ратифікував цю угоду)

     Максимальна кількість балів – 15 (критерії оцінювання: кожна правильна відповідь – 1 бал.)

ІІ. Кому з історичних діячів належать ці слова? Дайте характеристику цим особам:

1. «Я буду запроваджувати тут російську мову, порядок та устрій» (Г.Бобринський)

Максимальна кількість балів -5 (історія походження крилатого вислову – 1 бал; за яких обставин вислів вживається – 1 бал; визначення місця і ролі та характеристика історичної персоналії 3 бали )


2. «Боши заплатять за все». (Ж.Клемансо / Пуанкаре)

Максимальна кількість балів -5 (історія походження крилатого вислову – 1 бал; за яких обставин вислів вживається – 1 бал; визначення місця і ролі та характеристика історичної персоналії 3 бали )


3. «Вам потрібні великі потрясіння. Нам потрібна Велика Росія» (П.Столипін)

Максимальна кількість балів -5 (історія походження крилатого вислову – 1 бал; за яких обставин вислів вживається – 1 бал; визначення місця і ролі та характеристика історичної персоналії 3 бали )

Максимальна кількість балів за виконання ІІ завдання -15

ІІІ. Назвіть п'ять дат ключових подій, які визначили особливості національного життя на західноукраїнських землях на початку ХХ століття. Свій вибір обґрунтуйте.

Оцінюючи виконання учнями ІІІ-го завдання варто звернути увагу на те як учні змогли вказати дати, які комплексно визначали найважливіші досягнення (проблеми) у галузі культури, політичному житті та житті пересічних українців.


Боротьба за загальне виборче право.
Боротьба за реформу крайового статуту.
Парламентська діяльність
Створення мережі товариств «Сокіл» та «Січ»
Кооперативний рух
Селянське питання
Наукове товариство ім. Т.Шевченка.
Розбудова національного життя.
Боротьба за український університет.
Трудова еміграція

5 балів за правильно вказані дати п’яти ключових подій;
3 бали за загальну  аргументацію висновків відносно того, що зазначені події є ключовими;
3 бали за обґрунтування власної позиції відносно п’яти ключових подій.   
Максимальна кількість балів:11

 

ІV. Визначте (у формі тез ) причини й наслідки зазначених подій
Причина
Подія / Явище
Наслідки

Російська революція 1905-1907 рр.


Столипінська аграрна реформа


Вступ США у Першу світову війну


Вашингтонська мирна конференція


План «Дауеса-Юнга»

повністю визначені причини кожної події – 2 бали( частково – 1 бал);
 повністю названі наслідки кожної події –2 бали( частково  – 1 бал).
Максимальна кількість балів – 20

V. Поміркуйте над проблемою.
Український філософ Мирослав Попович називає ХХ століття «червоним століттям». Він же є ведучим серіалу  «ХХ століття – століття воєн». Чи згодні Ви з тим, що ХХ століття було приречене на війни та революційні потрясіння? Проаналізуйте це на прикладі перших 20 років ХХ століття.
наявність власної позиції – 2 бали;
 обґрунтування власної позиції – 3 бали;
 використання історичних фактів – 2 бали;
логічність викладу матеріалу – 3 бали;
аргументація висновків – 3 бали.
Максимальна кількість балів -13
Максимальна кількість балів за роботу - 74
Переможці II етапу олімпіад з навчальних предметів нагороджуються дипломами I, II, III ступенів окремо за класами в кількості, яка не перевищує 50% числа учасників змагань відповідного класу з орієнтовним розподілом кількості дипломів у співвідношенні 1:2:3 (ПРИКЛАД: І місце 5 учнів, ІІ місце (5 * 2 = 10) 10 учнів, ІІІ місце (5 * 3= 15) 15 учнів. ПЕРЕМОЖЦІ (І,ІІ,ІІІ місця) 30 учнів ).
Переможцем не може бути учасник, який за сумарним результатом виступів на всіх обов’язкових турах відповідного етапу олімпіади набрав менше ніж третину від максимально можливої сумарної (за всіма обов’язковими турами) кількості балів. Решті учасників вручаються дипломи учасника.


Немає коментарів:

Дописати коментар