Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
11 клас
І.Історичний тренінг:
1.      Який військовий підрозділ, створений ОУН, забезпечив проголошення «Акту відновлення Української держави» у Львові 30 червня 1941 р.? (батальйон «Нахтігаль»)
2.      Хто із німецьких воєначальників очолював групу армій «Південь», яка діяла на території України у 1941 р.? (Г. фон Рунштедт)
3.      Хто очолював партизанське з’єднання, яке у 1944 р. було реорганізовано і здійснило Львівсько-Варшавський рейд? (П.Вершигора)
4.      Яка військова операція радянських військ була синхронною з широкомасштабною партизанською акцією «рейкова війна»? (Курська битва)
5.      Яка військова операція отримала назву «другий Сталінград» або «Сталінград на Дніпрі»? (Корсунь-Шевченківська битва )
6.      Під час якої операції радянські війська вперше вийшли на державний кордон СРСР у 1944 р.? (Умансько-Ботошанської)
7.      Назвіть прізвище Героя України, який приймав участь у  встановленні Прапора Перемоги над Рейхстагом в Берліні у 1945 р. (Олексій Берест)
8.      Вкажіть назву найбільшої повітрянодесантної операції, здійсненої у роки Другої світової війни німецькими збройними силами. («Меркурій», здобуття о. Кріт) 
9.      Яка країна запровадила закон про «ленд-ліз» з метою надання матеріальної допомоги країнам, які ведуть боротьбу проти нацистської агресії? (США)
10.  Хто очолював т.зв. «уряд Віші» (Ф.Петен)
11.  Скільки часу (скільки місяців) знадобилося військам нацистської Німеччини для окупації всієї території України? (13 місяців)
12.  В якому місті відбулась установча конференція, на якій було прийнято рішення про створення Організації Об’єднаних Націй? (Сан-Франциско)
13.  Вкажіть іншу назву Італійської Соціальної Республіки, яку очолював Б.Муссоліні у 1943-1945 рр. (по місцю розташування її «столиці»). (Республіка Сало)
14.  Хто був першим керівником створеного у 1944 р. Народного комісаріату закордонних справ УРСР? (Письменник О.Корнійчук - лютий-липень 1944)
15.  Хто був першим (і єдиним ) Народним комісаром оборони УРСР (В.Герасименко)

     Максимальна кількість балів – 15 (критерії оцінювання: кожна правильна відповідь – 1 бал.)

ІІ. Кому з історичних діячів належать ці слова? Дайте характеристику цим особам:
1. «Я привіз Вам мир» / «Я привіз мир нашому поколінню» (Невіль Чемберлен у 1938 р. повернувшись із Мюнхена)

Максимальна кількість балів -5 (історія походження крилатого вислову – 1 бал; за яких обставин вислів вживається – 1 бал; визначення місця і ролі та характеристика історичної персоналії 3 бали )


2. «Франція програла битву, але не програла війну… Настане день, коли Франція поверне свободу і величність…» (Ш.де Голль, Відозва «До всіх Французів», 1940 р)

Максимальна кількість балів -5 (історія походження крилатого вислову – 1 бал; за яких обставин вислів вживається – 1 бал; визначення місця і ролі та характеристика історичної персоналії 3 бали )


 3. «…згоріла наша орієнтація на Московщину і Росію, накидувана нам довго й уперто силоміць…(М.Грушевський «На порозі нової України»)

Максимальна кількість балів -5 (історія походження крилатого вислову – 1 бал; за яких обставин вислів вживається – 1 бал; визначення місця і ролі та характеристика історичної персоналії 3 бали )

Максимальна кількість балів за виконання ІІ завдання -15


ІІІ. Назвіть п'ять дат ключових подій, які визначили процес створення антигітлерівської коаліції. Свій вибір обґрунтуйте.

Оцінюючи виконання учнями ІІІ-го завдання варто звернути увагу на те як учні змогли вказати дати, які визначали хід та  етапи формування антигітлерівської коаліції.

Орієнтовний варіант відповіді: (дати обираються учнем)
Англія і США у жовтні 1940 р. підписали договір про спільні дії на Тихому океані.
22 червня 1941 р. прем'єр-міністр Великобританії У. Черчілль заявив по радіо, що Англія надасть СРСР економічну і технічну допомогу.
24 червня з подібною заявою виступив президент США Ф. Рузвельт.
12 липня 1941 р. в Москві було підписано угоду між урядами СРСР і Англії про спільні дії у війні проти Німеччини.
У липні 1941 р. були підписані договори між СРСР та еміграційними урядами Чехословаччини й Польщі про відновлення дипломатичних відносин та взаємну підтримку у війні.
У 1941 р. відбулось формування чехословацьких військових частин і з'єднань.
 У 1942 р. – французької військової ескадрильї (з 1943 р. – авіаполку «Нормандія»). Навесні 1943 р. почали формуватися польська дивізія ім. Т. Костюшка та югославські і румунські військові частини.
У вересні 1941 р. Радянський Союз офіційно визнав Національний Комітет «Вільна Франція» на чолі з де Голлем і заявив про підтримку французького руху Опору. Були відновлені дипломатичні відносини з еміграційними урядами Бельгії та Норвегії.
2 серпня 1941 р. уряд США офіційно заявив про надання економічної допомоги СРСР у боротьбі з Німеччиною.
9-14 серпня 1941 р. на таємній нараді в Атлантиці (у бухті Арджентія, о. Ньюфаундленд) було підписано англо-американську декларацію про цілі війни, відому як «Атлантична хартія».
24 вересня  1941 р. до «Атлантичної хартії» приєднався СРСР.
29 вересня 1941р. у Москві відбулася перша тристороння міжсоюзницька конференція, на якій була укладена угода про постачання Радянському Союзові зброї та матеріалів військового призначення протягом дев'яти місяців.
7 листопада США поширили на СРСР дію закону про «ленд-ліз» і надали безвідсотковий кредит на суму 1 млрд. доларів. Незважаючи на деякі суперечності, Московська конференція сприяла зміцненню антигітлерівської коаліції.
1січня 1942 р. відбулася нарада дипломатичних представників 26 держав, на якій була підписана «Декларація Об'єднаних Націй». Учасники Декларації зобов'язувались не укладати сепаратного перемир'я або миру з ворогом і визнали за необхідне відкриття у 1942 р. другого фронту в Європі.
Розвиток подій на радянсько-німецькому фронті стимулював уряди США та Англії зміцнювати союзні відносини.
25 травня 1942 р. у Лондоні був підписаний англо-радянський союзницький договір, перша частина якого визначала завдання спільного ведення війни проти фашистського блоку. Передбачалось, що сторони надаватимуть допомогу одна одній у війні, не вестимуть переговорів, не укладатимуть перемир'я чи миру з країнами-агресорами без згоди на те обох сторін. З метою збереження миру і відсічі можливій агресії сторони взяли на себе зобов'язання співпрацювати і в післявоєнний період, не прагнути до територіальних завоювань, не втручатися у внутрішні справи інших держав, надавати одна одній економічну та військову допомогу. Договір укладався строком на 20 років, замінивши англо-радянську угоду від 12 липня 1941 р.
11 червня 1942 р. в Вашингтоні був підписаний радянсько-американський договір про взаємну допомогу у веденні війни. Було досягнуто домовленості щодо невідкладних заходів щодо створення другого фронту в 1942 р. Ці два договори остаточно оформили антигітлерівську коаліцію.
На початку 1943 р. Черчілль і Рузвельт повідомили Сталіна, що другий фронт у Європі буде відкрито у серпні-вересні 1943 р. Але в травні на нараді у Вашингтоні вони відмовилися і від цього нового терміну.
За умовами англо-радянського договору до Ірану було введено об'єднані англо-радянські війська.
5 балів за правильно вказані дати п’яти ключових подій;
3 бали за загальну  аргументацію висновків відносно того, що зазначені події є ключовими;
3 бали за обґрунтування власної позиції відносно п’яти ключових подій.   
Максимальна кількість балів:11




ІV. Визначте (у формі тез ) причини й наслідки зазначених подій
Причина
Подія / Явище
Наслідки

«Зимова війна»


«Дивна війна»


Радянізація західноукраїнських земель


Утворення УПА


Перемога СРСР у Великій Вітчизняній війні

повністю визначені причини кожної події – 2 бали( частково – 1 бал);
 повністю названі наслідки кожної події –2 бали( частково  – 1 бал).
Максимальна кількість балів – 20
 V.  Поміркуйте над проблемою. Чому Друга світова війна вважається знаковою подією ХХ століття?

наявність власної позиції – 2 бали;
 обґрунтування власної позиції – 3 бали;
 використання історичних фактів – 2 бали;
логічність викладу матеріалу – 3 бали;
аргументація висновків – 3 бали.
Максимальна кількість балів -13
Максимальна кількість балів за роботу - 74

Переможці II етапу олімпіад з навчальних предметів нагороджуються дипломами I, II, III ступенів окремо за класами в кількості, яка не перевищує 50% числа учасників змагань відповідного класу з орієнтовним розподілом кількості дипломів у співвідношенні 1:2:3 (ПРИКЛАД: І місце 5 учнів, ІІ місце (5 * 2 = 10) 10 учнів, ІІІ місце (5 * 3= 15) 15 учнів. ПЕРЕМОЖЦІ (І,ІІ,ІІІ місця) 30 учнів ).
Переможцем не може бути учасник, який за сумарним результатом виступів на всіх обов’язкових турах відповідного етапу олімпіади набрав менше ніж третину від максимально можливої сумарної (за всіма обов’язковими турами) кількості балів. Решті учасників вручаються дипломи учасника.


Немає коментарів:

Дописати коментар