Завдання
ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
8 клас

І.Історичний тренінг:
  1. «Адміралом  Індійських морів» називали _________? (Васко да Гама)
  2. Як називали Молуккські острови у Тихому океані у XVI ст.? ( острови Прянощів)
  3. Який з індіанських народів був підкорений конкістадорами на чолі з Ф. Пісарро? ( Інки)
  4. Назвіть історичного діяча, якому поставлено пам’ятник у Лісабоні, де його зображено із каравелою в руці, хоча він не брав участі у жодній морській експедиції. ( Енріке Мореплавець)
  5. Укажіть роки першої навколосвітньої подорожі? ( 1519-1522)
  6. Підприємство, засноване на ручній праці, де використовується розподіл праці та наймані робітники – це _________( мануфактура )
  7. Здійснюючи пошук  «південної землі»  мореплавець _______ відкрив Нову Зеландію і довів, що Австралія-це матери (Абель Тасман)
  8. У червні-липні 1429 р., під керівництвом  Жанни д’Арк відбувся похід на Реймс. Сучасник тих подій назвали його _____ («безкровний похід на Реймс»)
  9. За часів Речі Посполитої Київ отримав магдебурзьке право у ____ році. (1494)

  1. Внаслідок затвердження на українських землях польського адміністративного устрою після Люблінської унії було утворено__________(воєводства)
  2. Який стан українського суспільства після укладання Люблінської унії найбільш швидко зазнав полонізації та окатоличення? ( шляхта)
  3. Назвіть найменшу військову та господарську одиницю Запорозької Січі?________ ( курінь)
  4. Бойовий порядок козаків, який називали « рухомою фортецею» називають___________(табір)
  5. У 1618 році Сагайдачний приєднався до________________ мета якої – боротьба з Османською імперією («Ліги міліції християнства»)
  6. У 1590 році сейм Речі Посполитої прийняв постанову «_______________ », що конкретизувала заходи по підтриманню порядку серед реєстрових козаків. («Порядок щодо низовців і України)
     Максимальна кількість балів – 15 (критерії оцінювання: кожна правильна відповідь – 1 бал.)

ІІ.   Про яких історичних діячів  наведені цитати ? Дайте характеристику цим особам:
1.      « Князь русин і вождь схизматиків», « некоронований король Русі-України». ( В-К Острозький)

Максимальна кількість балів -5 (історія походження крилатого вислову – 1 бал; за яких обставин вислів вживається – 1 бал; визначення місця і ролі та характеристика історичної персоналії 3 бали )


2.      Польський хроніст М.Бєльський писав про одного з козацьких ватажків: «Це був гарний чолов’яга, особистість небуденна… До того ж, він був чудовим гармашем». (С.Наливайко)

Максимальна кількість балів -5 (історія походження крилатого вислову – 1 бал; за яких обставин вислів вживається – 1 бал; визначення місця і ролі та характеристика історичної персоналії 3 бали )

 Максимальна кількість балів за виконання ІІ завдання -10
ІІІ. Назвіть п'ять дат ключових подій, які визначили процес  формування  колоніальних держав у кінці XV – на початку XVI ст.
Орієнтовні дати:
1492 відкриття Колумбом Америки
1498  відкриття морського шляху до Індії В. да Гамою
1494 Тордесільяський договір
1519  навколосвітня подорож Ф.Магеллана
1529  Сарагоський договір
5 балів за правильно вказані дати п’яти ключових подій;
3 бали за загальну  аргументацію висновків відносно того, що зазначені події є ключовими;
3 бали за обґрунтування власної позиції відносно п’яти ключових подій.   
Максимальна кількість балів:11

 

ІV. Визначте (у формі тез ) причини й наслідки зазначених подій
Причина
Подія / Явище
Наслідки

Утворення Запорозької Січі


Відкриття Нового світу


Утворення реєстрового козацтва


Люблінська унія


«Революція цін»


повністю визначені причини кожної події – 2 бали( частково  – 1 бал);
 повністю названі наслідки кожної події –2 бали( частково  – 1 бал).
Максимальна кількість балів – 20

V.    Поміркуйте над проблемою. Історики, даючи оцінку Берестейській унії, визначають як позитивний так і негативний її вплив на розвиток українських земель. Чи згодні Ви з таким судженням учених? Обґрунтуйте свою думку. 
наявність власної позиції – 2 бали;
 обґрунтування власної позиції – 3 бали;
 використання історичних фактів – 2 бали;
логічність викладу матеріалу – 3 бали;
аргументація висновків – 3 бали.
Максимальна кількість балів -13
Максимальна кількість балів за роботу - 69
                Переможці II етапу олімпіад з навчальних предметів нагороджуються дипломами I, II, III ступенів окремо за класами в кількості, яка не перевищує 50% числа учасників змагань відповідного класу з орієнтовним розподілом кількості дипломів у співвідношенні 1:2:3 (ПРИКЛАД: І місце 5 учнів, ІІ місце (5 * 2 = 10) 10 учнів, ІІІ місце (5 * 3= 15) 15 учнів. ПЕРЕМОЖЦІ (І,ІІ,ІІІ місця) 30 учнів ).
Переможцем не може бути учасник, який за сумарним результатом виступів на всіх обов’язкових турах відповідного етапу олімпіади набрав менше ніж третину від максимально можливої сумарної (за всіма обов’язковими турами) кількості балів. Решті учасників вручаються дипломи учасника.


Немає коментарів:

Дописати коментар